http://www.youtube.com/user/ismailsufian

Loading...

Friday, June 4, 2010

reflek drpd tulisan pengalaman sukarelawan bantuan ke GAZA

sdih brcmpur marah bila bc tulisan drpd sorang sukarelawan ke gaza.MESIRnegara yg sama2 bersekongkol ngan israel mnyekat bntuan ke GAZA. mesir terlalu sinonim ngn universiti al azhar. tmpat lahirnya bnyak ulama2 besar.tp knp pkara sbegini bleh berlaku? even worst ade yg bleh selamba kencing kat dinding masjid.GAZA,PALESTINterdapat 2 ptubuhan parti yg besar iaitu HAMAS dan FATAH. ibarat PAS dn UMNO. kat area fatah ada kasino. so, sm je yg berlaku macam kat mlaysia ni. cuma org masih tak nmpak lagi.actually.., kat mesir skang tgh bangkit satu pertubuhan parti politik yg dikenali sbg IKHWANUL MUSLIMEEN. parti ini sedang pesat berkembang di mesir. dan parti ini lah yg seperti parti PAS kita, yang sedang berusaha menukar pemimpin kerajaan untuk menjadikan mesir sebuah negara ISLAM. spt ape yg terjadi di palestin, hamas sering bertelingkah dgn fatah. kita pun plik knpa mrk ni dlm keadaan sdng ditindas oleh israel, stil ade ms nk bertelingkah sesama mrk. puncanya, yg satu berpegang tguh kpd islam, dan yg satu lgi tidak.lebih kurang senario yg sm terjadi antara pas dan umno.di mesir, klu tak kerana penipuan dlm pilihanraya,IKHWANUL MUSLIMEEN akan menang. sm juga ngn ape yg berlaku kat mlaysia.terdapat penipuan dlm pilihanraya yg mnyebabkan pembangkang tewas. liputan yg berat sebelah dan kekangan drpd kerajaan terhadap pertubuhan islam berlaku di mana2 termasuk di negara kita.mungkin ramai yang tak percaya apa yang berlaku kat palestin, mesir, dan negara2 yang parti islamnya sedang berkembang juga berlaku kat negara kita. cuma ramai yang tak percaya sebab UMNO dah terlalu sebati dlam diri hingga terasa seolah2 umno adlh sbuah agama yng lebih mulia drpd islam.actually nk mngajak kita berfikir..yg menentang kerajaan tak smestinya di pihak yang salah. dan yang pegang kerajaan tak semestinya pihak yg benar.kita bleh tgk sejarah2 yg mmbuktikan kerajaan tak semstinya di pihak yang benar spt kerajaan firaun, hajjaz yusuf at takafi, mustafa kamal at tartuk dan lain2 lagi.actually msrkt prlu bijak mmilih sma ada yg benar atau yang salah. perjuangan islam kat mlaysia perlu disokong oleh sluruh umat islam. lupakanlah perjuangan bangsa.brubahlah utuk berjuang dmi agama.mungkin rmai yang tak kenal siapa PAS yg sebenarnya. PAS hnyalah sbuah pertubuhan islam yang ingin menjadikan malaysia sebuah negara islam yang melaksanakn pmerintahan mngikut syariat islam.ingat..UMNO ibarat FATAH. dan PAS ibarat HAMAS.klu kita bleh gerakkan mata hati kita untuk menilai keadaan 2 parti besar itu di palestin, maka akan terlihatlah siapa dia UMNO dan PAS di mata kita...hidup untuk agama,mati untuk agama..

No comments:

Post a Comment