http://www.youtube.com/user/ismailsufian

Loading...

Friday, June 4, 2010

reflek drpd tulisan pengalaman sukarelawan bantuan ke GAZA

sdih brcmpur marah bila bc tulisan drpd sorang sukarelawan ke gaza.MESIRnegara yg sama2 bersekongkol ngan israel mnyekat bntuan ke GAZA. mesir terlalu sinonim ngn universiti al azhar. tmpat lahirnya bnyak ulama2 besar.tp knp pkara sbegini bleh berlaku? even worst ade yg bleh selamba kencing kat dinding masjid.GAZA,PALESTINterdapat 2 ptubuhan parti yg besar iaitu HAMAS dan FATAH. ibarat PAS dn UMNO. kat area fatah ada kasino. so, sm je yg berlaku macam kat mlaysia ni. cuma org masih tak nmpak lagi.actually.., kat mesir skang tgh bangkit satu pertubuhan parti politik yg dikenali sbg IKHWANUL MUSLIMEEN. parti ini sedang pesat berkembang di mesir. dan parti ini lah yg seperti parti PAS kita, yang sedang berusaha menukar pemimpin kerajaan untuk menjadikan mesir sebuah negara ISLAM. spt ape yg terjadi di palestin, hamas sering bertelingkah dgn fatah. kita pun plik knpa mrk ni dlm keadaan sdng ditindas oleh israel, stil ade ms nk bertelingkah sesama mrk. puncanya, yg satu berpegang tguh kpd islam, dan yg satu lgi tidak.lebih kurang senario yg sm terjadi antara pas dan umno.di mesir, klu tak kerana penipuan dlm pilihanraya,IKHWANUL MUSLIMEEN akan menang. sm juga ngn ape yg berlaku kat mlaysia.terdapat penipuan dlm pilihanraya yg mnyebabkan pembangkang tewas. liputan yg berat sebelah dan kekangan drpd kerajaan terhadap pertubuhan islam berlaku di mana2 termasuk di negara kita.mungkin ramai yang tak percaya apa yang berlaku kat palestin, mesir, dan negara2 yang parti islamnya sedang berkembang juga berlaku kat negara kita. cuma ramai yang tak percaya sebab UMNO dah terlalu sebati dlam diri hingga terasa seolah2 umno adlh sbuah agama yng lebih mulia drpd islam.actually nk mngajak kita berfikir..yg menentang kerajaan tak smestinya di pihak yang salah. dan yang pegang kerajaan tak semestinya pihak yg benar.kita bleh tgk sejarah2 yg mmbuktikan kerajaan tak semstinya di pihak yang benar spt kerajaan firaun, hajjaz yusuf at takafi, mustafa kamal at tartuk dan lain2 lagi.actually msrkt prlu bijak mmilih sma ada yg benar atau yang salah. perjuangan islam kat mlaysia perlu disokong oleh sluruh umat islam. lupakanlah perjuangan bangsa.brubahlah utuk berjuang dmi agama.mungkin rmai yang tak kenal siapa PAS yg sebenarnya. PAS hnyalah sbuah pertubuhan islam yang ingin menjadikan malaysia sebuah negara islam yang melaksanakn pmerintahan mngikut syariat islam.ingat..UMNO ibarat FATAH. dan PAS ibarat HAMAS.klu kita bleh gerakkan mata hati kita untuk menilai keadaan 2 parti besar itu di palestin, maka akan terlihatlah siapa dia UMNO dan PAS di mata kita...hidup untuk agama,mati untuk agama..

Tuesday, June 1, 2010

air mata ku untuk palestin

menitis air mata berguguran mengenang nasib menimpa saudara2 ku di palestin.ape yang aku mmpu buat?just mnangis dan trus menangis??? maaf ckap bagi mrk yg pro umno.mintak maaf sgt2 klu apa yg akan aku coretkan ni mlukakan ati kamu smua. apa yg nk dicoretkan bukan krn bangsa,ttapi smata2 dmi agama. tadi,ms tgk brita, dr mahathir ada bertanyakn kemana pergi kuasa2 besar dunia? mungkin bagi ramai pihak, mahathir amat2 dihormati krn pd mrk dialah yang bawa banyak kemajuan kpd ngra mlaysia. padahal, bagi aku, dialah yang memalapkan perjuangn islam dlam ngara kita sejak dihalangnya ulama2 besar spt dr haron din, ismail kamus, taib azamuddin dan lain2 drpd terus bebas menjalankn dakwah spt apa yang dikehendaki oleh islam. dulu, pernah tuan guru nik aziz suarakan untuk berdamai dengan umno asalkan umno terima utk perintah mengikut syariat islam. menjalankan hukum2 islam di negara kita.dan bila itu diterima, maka PAS akan dibubarkan. tapi bulat2 jalan perdamaian ini ditolak umno. kenapa??? skarang ni pulak, kamu smua kata nik aziz sesat sbb dah besama DAP. sbnranya siapa yg sesat? bila org islam sendiri tak mau laksana syariat islam??? ini crita politik?? mmg aku sdang bicara politik.utk mmahamkan sstgh pihak yang masih bebal tntang politik.tak tau nak fikir kemana sebanranya hala tuju kita berpolitik. aku berpolitik untuk tegakkan islam agar negara yg sgt aku cintai ini akan bisa menjadi sebuah kuasa besar dunia.kalau lah org2 dlam umno dan pemimpinnya yg mngaku islam menerima pelawaan PAS untuk sma2 mendaulatkan islam dlm negara ini, pasti sudah bnyak kemajuan yang kita telah kecapi. adakah kamu lbih sayang kan bangsa drpd agama??? bukankah nabi pun berkata yang bangsa arab pun tak punya kelebihan antara bangsa2 yang lain walau baginda rasulullah datang dari kaum arab? PAS bukan parti politik yg mmperguna agama untuk kepentingan pribadi dan dunia.tapi semata2 untuk islam. kami tak perlukan pangkat.tapi kami perlukan kuasa untuk kami mendaulatkan islam di negara ini dan menjadi negara islam yg sangt2 digeruni. lihat sj apa yang berlaku kpd palestin.mn negara yg brani ambil tindakan ke atas israel??? mana??? smpai bila kita hnya mmpu lihat dan mencaci prbuatan zionis israel tanpa mmbalas setiap perbuatan mereka? terlalu bodohkah melayu islam kat negara kita ni smpai tak mmpu nak cipta senjata2 perang?? jet2 pejuang?? dan segala kelengkapan peperangan??? terlalu bodohkah kita??? sampai bila kita nak bergantung kpd negara2 luar??? come on la.kita negara islam. perlu lebih independent. allah janji kat kita hambanya,klu klu kita ikut syariatnya,taat padanya,maka allah akan limpahkan kekayaan dan rahmat yg melimpah ruah kepada ngra kita.tapi kenapa kita tak yakin??? lebih yakin dgn kata2 pemimpin umno??? kenapa??? bukan aku mngajak kamu mmbenci antara satu sm lain.tapi aku cuma mengajak kita bangun dan merapatkan hubungan sesama islam.menilai yg mana lbih pnting ddahulukan antara agama atau bangsa. mngajak kita sama2 daulatkan syariat islam dalam negara kita.agar hukum2 allah tertegak megah! cuba lihat seluruh dunia.ngara islam mana yang paling maju ddunia??? ada??? demi allah,kamu umat islam tak akan maju kalu kamu jauh dr al quran.apatah lagi jka kamu menolak al quran. jom la sm2 cintakan islam.tegakkan islam kat mlaysia ni. mmg tak ckup ngn apa yg kita capai hari ini.islam kita tak tertegak sepenuhnya.kita perlu sama2 untuk menjadikan islam sbg rujukan utama dlm pemerintahan dan perlembagaan. kita perlu bersama2 ulama untuk jadikan malaysia sebuah negara islam yg sangat maju, berjaya dan digeruni negara2 barat,yahudi dan nasrani khasnya! jadikan negara kita sbagai perisai kpd negara2 islam yg lain. jangan pinggirkan ulama.sayangi ulama.., cintai ulama... bersama2lah bangkit demi membebaskan palestin drpd cengkaman zionis israel!!

jutaan ringgit utk islam hadhari VS jutaan ringgit utk laksana syariat islam sebenar

dlu,kerajaan habiskan berjuta2 ringgit utk jayakan islam hadhari.persoalannya, knp tak dijayakan sahaja pelaksaan syariat islam sebenar dlm pemerintahan dn perlembagaan? kenapa kerajaan dulu mmilih islam hadhari,tapi tak memilih untuk melaksanakan syariat islam sepenuhnya?sebenarnya apa tujuan mahu dijayakan islam hadhari ini? untuk mngaburi mata rakyat yg masih kuat berpegang dgn islam agar terima umno? sayang berjuta kali sayang sbb duit berjuta2 tu dihabiskan utk mnjayakan ssuatu yg sia2.skang ni apa jadi ngan islam hadhari? modal berjuta2 hasil drpd duit kita,rakyat malaysia yang miskin kedana ni dibuang tanpa pulangan. cuba kita perati sekeliling kita,bersama mu,brp rmai yang berhempas pulas mencari rezki,bayar cukai sana sini,tapi duit2 tu dibazir mngikut nafsu pemimpin2 yang ingin mngekalkan kuasa.kalu lah duit itu digunkan untuk mmperkenalkan islam,keindahan islam kpd bukan islam dn kpd umat2 islam yg tak paham islam, pastinya ianya mnjadi modal yg mndatangkan pulangn yang berlipat ganda kpd negara.kini krajaan mnjaja slogan 1malaysia. itu pun tak brapa juta dihabiskan? bayangkan pelaburan ini yang dibazirkan setiap kali kita bertukar pemimpin no 1 negara. masih buta kah kita??? oi! sekolah tinggi2.., smpai ade diploma, ijazah,master or phd..tp knapa masih tak mmpu nak fikir tntang perkara ni?bukankah kalu kita terapkan syariat islam dlam setiap lapisan msrkt,ngara kita akan lebih keberuntungan?bila smua lapisan masrkt drpd pmimpin hingga rakyat biasa mngamalkn islam sepenuh ati,tak dapat aku bayangkan betapa... entah aku pun tak tau apa pkataan yg ssuai utk aku ucapkkan mlainkan yg mmpu aku katakan,AGAMA DAN CARA HIDUP (ISLAM) YANG ALLAH TETAPKAN UTK MANUSIA INI SANGAT2 SEMPURNA,TAK ADA KECACATAN DLM SYARIATNYA.bayangkan lah org2 yang amanah mnguruskan wang negara.subhanallah..tak ada apa yg didalam fikirannya melainkan allah.setiap sen yang dia uruskan, dia tahu yang dia akan dintanya oleh allah di mahsyar kelak.setiap projek yg mnggunakan wang rakyat akan diuruskan dgn sebaik2nya.tidakkah ini mndatangkan keuntungan kpd negara.tiada pnyelewengan dlm kontrak2 dan tender2.subhanallah..tak ke kamu smua fikirkan akan smua ni..???allah maha sempurna.so, dia ciptakan islam ni pun maha sempurna.peraturtan2 dlmnya sangat2 sempurna untuk kesejahteraan umat manusia tak kira islam atau bukan islam. kalau lah ini yg diterapkan,dan cuba dijayakan oleh kerajaan sejak kita merdeka lagi,negra kita mungkin sudah samapai ke tahap wang zakat pon dah takde sape yg layak terima.tapi kamu2 semua yng mnyokong krajaan,umno tak yakin ngan kekuatan agama allah ini walu kamu mngaku yang kamu2 smua bragama islam.kamu mnolak pelaksanaan syariat islam dalm negara.kamu tolak mentah2 hukum jenayah syariah yang allah perintahkan utk kamu tegakkan.kamu fikir ini satu isu yng kecil? perkara inilah yang melibatkan akidah.syirik.tapi kamu tak mngetahui..kamu smua sibuk mngejar kemajuan yang tak pernah kesampaian sampai kamu meninggalkan syariat jauh ke belakang..kamu2 ni mngenang sejarah keagungan pemerintahan islam dahulu sekadar utk dibangga2kan.tapi kamu tak pernah fikir untuk mngembalikan kegemilangn itu.aku tak benci kamu2 yang menyokong umno.cz bagi aku,aku cuma nak kamu2 ini fikirkan tntang apa yang aku katakan ini.cuma aku agak terkilan n sedih ngan sikap2 kamu yang masih mnyokong umno yg bnyak mmbawa umat islam hari ini smakin jauh dgn islam.apatah lagi untuk mencintai islam... klu kamu tak percaya.., akan aku sambungkan coretan ini esok...insya allah..andai masih ada hayat dikandung badan..mu smua kene ingat ikrar ini..then mu akan faham ape tugas2 mu didunia ini...innasolati wanusuki wamahyaya wammati lillahirobbil 'alamin..sesungguhnya solatku(ibadahku),hidupku, matiku hnya untuk allah,tuhan sekalian alam...