http://www.youtube.com/user/ismailsufian

Loading...

Tuesday, June 1, 2010

jutaan ringgit utk islam hadhari VS jutaan ringgit utk laksana syariat islam sebenar

dlu,kerajaan habiskan berjuta2 ringgit utk jayakan islam hadhari.persoalannya, knp tak dijayakan sahaja pelaksaan syariat islam sebenar dlm pemerintahan dn perlembagaan? kenapa kerajaan dulu mmilih islam hadhari,tapi tak memilih untuk melaksanakan syariat islam sepenuhnya?sebenarnya apa tujuan mahu dijayakan islam hadhari ini? untuk mngaburi mata rakyat yg masih kuat berpegang dgn islam agar terima umno? sayang berjuta kali sayang sbb duit berjuta2 tu dihabiskan utk mnjayakan ssuatu yg sia2.skang ni apa jadi ngan islam hadhari? modal berjuta2 hasil drpd duit kita,rakyat malaysia yang miskin kedana ni dibuang tanpa pulangan. cuba kita perati sekeliling kita,bersama mu,brp rmai yang berhempas pulas mencari rezki,bayar cukai sana sini,tapi duit2 tu dibazir mngikut nafsu pemimpin2 yang ingin mngekalkan kuasa.kalu lah duit itu digunkan untuk mmperkenalkan islam,keindahan islam kpd bukan islam dn kpd umat2 islam yg tak paham islam, pastinya ianya mnjadi modal yg mndatangkan pulangn yang berlipat ganda kpd negara.kini krajaan mnjaja slogan 1malaysia. itu pun tak brapa juta dihabiskan? bayangkan pelaburan ini yang dibazirkan setiap kali kita bertukar pemimpin no 1 negara. masih buta kah kita??? oi! sekolah tinggi2.., smpai ade diploma, ijazah,master or phd..tp knapa masih tak mmpu nak fikir tntang perkara ni?bukankah kalu kita terapkan syariat islam dlam setiap lapisan msrkt,ngara kita akan lebih keberuntungan?bila smua lapisan masrkt drpd pmimpin hingga rakyat biasa mngamalkn islam sepenuh ati,tak dapat aku bayangkan betapa... entah aku pun tak tau apa pkataan yg ssuai utk aku ucapkkan mlainkan yg mmpu aku katakan,AGAMA DAN CARA HIDUP (ISLAM) YANG ALLAH TETAPKAN UTK MANUSIA INI SANGAT2 SEMPURNA,TAK ADA KECACATAN DLM SYARIATNYA.bayangkan lah org2 yang amanah mnguruskan wang negara.subhanallah..tak ada apa yg didalam fikirannya melainkan allah.setiap sen yang dia uruskan, dia tahu yang dia akan dintanya oleh allah di mahsyar kelak.setiap projek yg mnggunakan wang rakyat akan diuruskan dgn sebaik2nya.tidakkah ini mndatangkan keuntungan kpd negara.tiada pnyelewengan dlm kontrak2 dan tender2.subhanallah..tak ke kamu smua fikirkan akan smua ni..???allah maha sempurna.so, dia ciptakan islam ni pun maha sempurna.peraturtan2 dlmnya sangat2 sempurna untuk kesejahteraan umat manusia tak kira islam atau bukan islam. kalau lah ini yg diterapkan,dan cuba dijayakan oleh kerajaan sejak kita merdeka lagi,negra kita mungkin sudah samapai ke tahap wang zakat pon dah takde sape yg layak terima.tapi kamu2 semua yng mnyokong krajaan,umno tak yakin ngan kekuatan agama allah ini walu kamu mngaku yang kamu2 smua bragama islam.kamu mnolak pelaksanaan syariat islam dalm negara.kamu tolak mentah2 hukum jenayah syariah yang allah perintahkan utk kamu tegakkan.kamu fikir ini satu isu yng kecil? perkara inilah yang melibatkan akidah.syirik.tapi kamu tak mngetahui..kamu smua sibuk mngejar kemajuan yang tak pernah kesampaian sampai kamu meninggalkan syariat jauh ke belakang..kamu2 ni mngenang sejarah keagungan pemerintahan islam dahulu sekadar utk dibangga2kan.tapi kamu tak pernah fikir untuk mngembalikan kegemilangn itu.aku tak benci kamu2 yang menyokong umno.cz bagi aku,aku cuma nak kamu2 ini fikirkan tntang apa yang aku katakan ini.cuma aku agak terkilan n sedih ngan sikap2 kamu yang masih mnyokong umno yg bnyak mmbawa umat islam hari ini smakin jauh dgn islam.apatah lagi untuk mencintai islam... klu kamu tak percaya.., akan aku sambungkan coretan ini esok...insya allah..andai masih ada hayat dikandung badan..mu smua kene ingat ikrar ini..then mu akan faham ape tugas2 mu didunia ini...innasolati wanusuki wamahyaya wammati lillahirobbil 'alamin..sesungguhnya solatku(ibadahku),hidupku, matiku hnya untuk allah,tuhan sekalian alam...

No comments:

Post a Comment