http://www.youtube.com/user/ismailsufian

Loading...

Tuesday, June 1, 2010

air mata ku untuk palestin

menitis air mata berguguran mengenang nasib menimpa saudara2 ku di palestin.ape yang aku mmpu buat?just mnangis dan trus menangis??? maaf ckap bagi mrk yg pro umno.mintak maaf sgt2 klu apa yg akan aku coretkan ni mlukakan ati kamu smua. apa yg nk dicoretkan bukan krn bangsa,ttapi smata2 dmi agama. tadi,ms tgk brita, dr mahathir ada bertanyakn kemana pergi kuasa2 besar dunia? mungkin bagi ramai pihak, mahathir amat2 dihormati krn pd mrk dialah yang bawa banyak kemajuan kpd ngra mlaysia. padahal, bagi aku, dialah yang memalapkan perjuangn islam dlam ngara kita sejak dihalangnya ulama2 besar spt dr haron din, ismail kamus, taib azamuddin dan lain2 drpd terus bebas menjalankn dakwah spt apa yang dikehendaki oleh islam. dulu, pernah tuan guru nik aziz suarakan untuk berdamai dengan umno asalkan umno terima utk perintah mengikut syariat islam. menjalankan hukum2 islam di negara kita.dan bila itu diterima, maka PAS akan dibubarkan. tapi bulat2 jalan perdamaian ini ditolak umno. kenapa??? skarang ni pulak, kamu smua kata nik aziz sesat sbb dah besama DAP. sbnranya siapa yg sesat? bila org islam sendiri tak mau laksana syariat islam??? ini crita politik?? mmg aku sdang bicara politik.utk mmahamkan sstgh pihak yang masih bebal tntang politik.tak tau nak fikir kemana sebanranya hala tuju kita berpolitik. aku berpolitik untuk tegakkan islam agar negara yg sgt aku cintai ini akan bisa menjadi sebuah kuasa besar dunia.kalau lah org2 dlam umno dan pemimpinnya yg mngaku islam menerima pelawaan PAS untuk sma2 mendaulatkan islam dlm negara ini, pasti sudah bnyak kemajuan yang kita telah kecapi. adakah kamu lbih sayang kan bangsa drpd agama??? bukankah nabi pun berkata yang bangsa arab pun tak punya kelebihan antara bangsa2 yang lain walau baginda rasulullah datang dari kaum arab? PAS bukan parti politik yg mmperguna agama untuk kepentingan pribadi dan dunia.tapi semata2 untuk islam. kami tak perlukan pangkat.tapi kami perlukan kuasa untuk kami mendaulatkan islam di negara ini dan menjadi negara islam yg sangt2 digeruni. lihat sj apa yang berlaku kpd palestin.mn negara yg brani ambil tindakan ke atas israel??? mana??? smpai bila kita hnya mmpu lihat dan mencaci prbuatan zionis israel tanpa mmbalas setiap perbuatan mereka? terlalu bodohkah melayu islam kat negara kita ni smpai tak mmpu nak cipta senjata2 perang?? jet2 pejuang?? dan segala kelengkapan peperangan??? terlalu bodohkah kita??? sampai bila kita nak bergantung kpd negara2 luar??? come on la.kita negara islam. perlu lebih independent. allah janji kat kita hambanya,klu klu kita ikut syariatnya,taat padanya,maka allah akan limpahkan kekayaan dan rahmat yg melimpah ruah kepada ngra kita.tapi kenapa kita tak yakin??? lebih yakin dgn kata2 pemimpin umno??? kenapa??? bukan aku mngajak kamu mmbenci antara satu sm lain.tapi aku cuma mengajak kita bangun dan merapatkan hubungan sesama islam.menilai yg mana lbih pnting ddahulukan antara agama atau bangsa. mngajak kita sama2 daulatkan syariat islam dalam negara kita.agar hukum2 allah tertegak megah! cuba lihat seluruh dunia.ngara islam mana yang paling maju ddunia??? ada??? demi allah,kamu umat islam tak akan maju kalu kamu jauh dr al quran.apatah lagi jka kamu menolak al quran. jom la sm2 cintakan islam.tegakkan islam kat mlaysia ni. mmg tak ckup ngn apa yg kita capai hari ini.islam kita tak tertegak sepenuhnya.kita perlu sama2 untuk menjadikan islam sbg rujukan utama dlm pemerintahan dan perlembagaan. kita perlu bersama2 ulama untuk jadikan malaysia sebuah negara islam yg sangat maju, berjaya dan digeruni negara2 barat,yahudi dan nasrani khasnya! jadikan negara kita sbagai perisai kpd negara2 islam yg lain. jangan pinggirkan ulama.sayangi ulama.., cintai ulama... bersama2lah bangkit demi membebaskan palestin drpd cengkaman zionis israel!!

No comments:

Post a Comment