http://www.youtube.com/user/ismailsufian

Loading...

Saturday, April 2, 2011

untaian nasihat utk wanita...dari facebook ke blogspot..

Lepas solat subuh tadi...malas pulak nk tdo smula. mngadap tnyalah ustaz@TV9 sambil2 update facebook. pagi2 ni ntah knapa nk posting sal prempuan n cple. sbb, slalu dlm kpla ni fikir cmmana nk selamatkan prempuan drpd terus ternoda n jd mngsa kpd nafsu2 llaki. tp...kata nk selamatkan tu..mungkin tak ssuai sgt. sbb,yg bleh slamatkan diri mrk adlh diri mrk sendiri. aku cuma mmpu mlahirkan untai2n kata n kata2 nasihat bersadarkan pengamatan dn pengalaman. tp..kbnyakan kata2 yg aku postkan kat Fb, adlh utk difikir2kan. dan sbenarnya...klu kita jnis yg suka mengamati...suka berfikir akan stiap bnde yg kita pandang,kita akan dpati,stiap yg berlaku itu ada ilmu2 yg kita tak sedar disebaliknya...

berikut, adalah untaian2 kata yg diambil drpd posting facebook aku sendiri...utk kita..trutamanya gadis2 agr lbih mnghargai diri dn kehormatan diri....



perempuan ni...kbnyakannya mmg suke eh cinte2...pastu,serah body..kononnya dmi cinte...yg pastu selalunya,kene tinggal...atau pun korang sendiri yg pergi tinggalkan jantan yg dh dpt tubuh korang 4 fre2 tu.. maka,mncintai diri sendiri tu lbih2 mulia drpd cinta yg tah hape2 tu...




serah body tu buknlah nilai cinta sejati..
tp..,bukti iman tak cukup kuat di hati...
sm2lah muhasabah dn perbaiki diri..
smoga tak menyesal d kmudian hari...


buktikan cinta bukan dgn serahan body kpd si llaki...
tttapi,dicabar llaki agar segera mnikahi empunya body....
spya mmasing mndapt restu ilahi....
bukn dgn mnempah sengsara di akhirat nnti...


wanita...jagalah diri...
llaki...perelokkanlah pribadi...
sm2 lah mnjaga maruah agama dn diri sendri...
nasihat mnasihati smentara kita smua msih belum "pergi"....
mungkin mmasing antara kita agk lupa akn kmudian hari...
sbb kita ni sllu suruh org jg tpi kain sendiri dn jgn bz body...
sdangkan itulah sbnrnya tman kita yg sejati...




aku tau yg cinta seorang wanita sgt2 lah tulus dn suci...
tp..bukn beerti kita kne buktikan dgn mnyerahkan tubuh kat llaki...
mmg slalunya llaki jnis cmni,bila dh dpt,dia mst akan pergi...
sbb..prinsip mrk,"dh xde dara,buat ape nk jdikan bini?"
so,mngapa perlu mmperbodohkan diri sendiri...?




wahai jelita...
jgn gadaikan sgala2nya krn cinta...
sbb..bila dh ternoda...brulah kita kn sedar betapa jahatnya cinta...
tp...mmg tak salah untuk kita mncinta....
asalkan cinta kpd allah itu,mlebihi sgala2nya....




llaki ni lemah sgt dgn prempuan.. prempuan plak skang ni suka pakai ketat2 n sendat2.. lagi lah buat llaki lemah...tp,klemahan spt inilah yg buatkn llaki smakin kuat... kuat utk mngikut khendak nafsu..kuat utk mlwn iman..kuat utk menodai..kuat utk mngulangi..dn akhirnya..kuat untk mncari mangsa2 nafsu yg baru...


kbnyakan prempuan terjebak dgn gejala songsang lesbian krn kecewa dgn llaki jnis "habis madu,sepah dbuang". mngapa jadi bodoh..? prmpuan skang ni rmai.. tp,llaki ttp nk cari yg suci utk djadikan istri. so,korang plihara je diri. clash bnyak kali pun xpe...sbb satu hri nnti,mst ade llaki yg akn jdikan korng sbg istri... yg penting,jgn jd bodoh krn llaki...sbb dara itu cuma sekali...maka,hargai...



brcinta tak berpandukan agama...sbb tu sblum kwin kne dduk renggang2...pas kwin br la trasa nikmatnya...sbb bhagia ni bukn kita yg tntukan..tp allah. sbb yg mmbolak balikkan hati ni pun krja allah.
dn kdng,keberantakan rumahtangga ada hubungkaitnya dgn apa yg kita lakukan ms zaman bercintan cintun...
klu org yg kata mrk briman pun allah uji..takkan lah org yg berkata jnji shidup semati tdk teruji??? ^____________^




kemuliaan buat wanita 

al quran, 4:19 - "dan bergaullah dgn mrk dgn cara yg baik. jk kamu tdk mnyukai mrk,(maka bersabarlah) krn boleh jadi kamu mmbenci ssuatu,padahal allah mnjadikan kbaikan yg banyak padanya"....
so...just smile.. ^____^

No comments:

Post a Comment